torsdag, april 10, 2008

Shoppingtur på kvällskvisten

Döm om min förvåning(;D) när Linus kom hem tidigt från jobbet idag och föreslog en prommis till R.O.O.M! En av mina favvisbutiker och dessutom bara ca 300 steg hemifrån, på behändigt avstånd mellan oss och mataffären. Sagt och gjort, hann dit strax innan stängning och norpade genast åt oss varsitt set dusch- och handdukar från GANT - superfin kvalitet och snygga som håller i längden. Har velat byta ut våra visserligen sköna och färgglada men än dock Versace-strand-kopior inhandlade i Turkiet i en evighet, och nu skall det bli av! Enades om vita stora och ljustblå mindre, blir nog fint.

I mataffären hittade jag två nya PEZ - vilken lycka! Var som tokig i mitt samlande förra hösten, och även om det har avtagit och inga fler får plats i lådan så köper jag ändå de finaste om jag ser några. Idag blev det 2 Tweety, en med Chrystal huvud och en casual. Fiiint! :-)

Illamående som jag är letar jag ständigt efter något att knapra på under den korta promenaden hem, och idag föll min lystna blick på en påse Skittles med Wild Berry smak. När jag gick i amerikanska skolan i Tyskland levde jag och mina kompisar på Skittles (fast röda originalpåsen gällde på 90-talet), paprikasmakande små dinosauriechips och "Chimichangas" eller "Burritos" i micro. :-) Sweet old times!

Inga kommentarer: