fredag, augusti 03, 2007

Hurra, hurra för Tage!

Han har nämligen namnsdag idag. Synd att jag inte känner någon Tage, för jag har tänkt försöka uppmärksamma Namnsdagsbarn lite mer än vad jag har gjort. Dvs. inte alls, så det borde inte bli så svårt. Hittade praktiska sidan Dagens Namnsdag på nätet, och med risk för att låta som en tant så måste jag genast kläcka ur mig att "det är värst vad det finns sidor för allt möjligt nu för tiden..." Min kollega som är en månad yngre än jag tittade oroad på mig och sa att jag faktiskt inte har fyllt 26 ännu. Tack. Hursomhelst så är Dagens Namnsdag-sidan toppen, den håller ju reda på allt, och min föresats att gratta folk jag känner blir genast ännu litemer genomförbar. Längtar till den 12:e för då kan jag gratta två flugor i en smäll, både Mamma och Linus brorsdotter! Båda med "fel" stavning visserligen, men ändå.

Inga kommentarer: