torsdag, augusti 02, 2007

Solokväll

Igår kväll skulle Linus ut på middag med jobbet för att välkomna en ny kollega. Jag skjutsade iväg dem vid 7, och åkte sen och handlade. Var halvt utsvulten och vet att jag då brukar ha svårt att handla mat. Dvs. rätt mat, och inte tex. 1 lök, 1 mjölk, tidning och nötcreme... Otroligt stolt när jag kom till kassan med ingredienser till en helt komplett måltid, utan att ha lagt ner en enda onödig sak i korgen! (Okej då. Men tidningen Elle Mat ser jag som terapi. Typ. Så den fick passera mina kritiska ögon.) :-) Åkte hem, parkerade snyggt på första försöket, och klev stolt ur och insåg att jag hade haft ungefär 2 meter tillgodo både framför och bakom. Vilken kille som helst skulle ha flinat åt min stolthet....

Lagade mat direkt, utan att städa eller hitta på någon annan ursäkt för att slippa äta. Blev supergott, åt hängmörad oxfilé, mynta-couscous, bearnaisesås (duktig jag!!) och mozzarella + tomat. Därtill fick jag rödvin, och efteråt sippade jag lite mer rödvin och åt Guylian och såg på film. Mysigt med tända ljus också. Trevlig kväll trots att jag var alldeles, alldeles... ensam. Må låta enkelt, men jag vet säkert att jag INTE hade grejat en kväll ensam och desutom laga och ÄTA upp maten för bara ett år sedan. Tack SCÄ! :-)

ps. att Linus ringde kl. 22 och sade att de kommit till desserten, men sedan trillade in genom dörren närmare 07:00 är en annan historia... (Skönt att han bara går ut en gång om året. och då rejält visserligen. :-)

Inga kommentarer: