måndag, augusti 06, 2007

Rensa, rensa, rensa


Helgen började bra när min nya, snälla chef lät mig gå tidigt, redan vid 4. Härligt en fredag! Linus lagade världens godaste pasta med tonfisk. Garanterat bland det godast jag någonsin har ätit, han är verkligen grym på att "svänga ihop" maträtter bara genom att ta en titt i kylen och skafferiet. Blev en lugn kväll. zzz...

Efter en välbehövlig sovmorgon på lördagen satte vi igång med röjandet hemma. Letade fram saker att göra oss av med, hämtade lite saker i Linus ungkarlslägenhet (;-)) och sen spenderade vi timmar i mitt vindsförråd. Puh. Fattar inte hur så mycket saker få plats på en sån liten yta! Lyckades slänga massvis av kläder (cheerleadingkjolar modell mini från mitt freshman-år i skolan, hiphopkläder från 10:an, diverse konstiga glittertoppar storlek mini, mm.) Fy bubblan vilka läskiga saker jag har haft på mig! Slängde även 4 kubik tomkartonger från min Tradera-säljar karriär som numera ligger på hyllan.

Till loppiset fick vi ihop säkert 150 böcker, kläder, och prylar fyllde hela vår kombibil. Vilket sliiit! Nu är iaf "min" sida av vindsförrådet till stor del nerpackat i flyttkartonger, och allt vi inte ville ha ligger i grovsoprummet. Lättnad!
ps. på bilden ser det inte mycket ut, men det visar bara en vända Vinden-Grovsoprummet

Inga kommentarer: