måndag, augusti 06, 2007

Underbar och älskad av alla

Jag är en riktig sucker på svensk film. I vissa kretsar är det lite nördigt att erkänna, men jag älskar att gå och se filmer som Masjävlar, Heartbrak Hotel, Bussresan, mfl. Och mina vänner brukar ha överseende med mig.

Nästa film jag vill se är "Underbar och älskad av alla" av Måns Herngren och Martina Haag (av och med!) med premiär 24/8. Verkar vara en typisk trevlig, svensk tjejfilm, och boken var underhållande. Om ingen vill gå med mig är jag så entusiastisk att jag nästan är benägen att gå själv. OM jag inte hade mitt senaste solobiobesök i färsk minne.
Först blir kassörskan förvånad när jag bara köper 1 biljett.
"Jaha, vet du var dina vänner sitter så jag kan sätta dig brevid?"
Nej, jag går själv, vill bara ha en biljett.
"Oj, är du ensam?"
Eh, nej, jag är inte ensam i världen, bara SJÄLV ikväll.
"Men då kan jag sätta dig brevid någon annan, så det inte syns så mycket att du är ensam!"

Det är väl inte bättre att sitta ihoptussad med en fullkomlig främling på bio än att "riskera" att sitta själv och se ENSAM ut...
Sedan vidare till kiosken.
Hej, jag skulle vilja ha en liten popcorn och en liten cola, tack.
"Du vet väl att det blir billigare att köpa vår plusmeny med stor läsk och stor popcorn?"
Jo, fast så mycket orkar jag inte...
"Oj, ska du inte dela med någon?"
Eh, nej, jag går själv... "Helt ensam?!"

Tack, tack... Nu vill jag verkligen gå på bio själv igen... Får de ingen utbildning i hur man behandlar sina solo-gäster?

Så, någon som vill gå med mig?? :-)

Inga kommentarer: