torsdag, augusti 02, 2007

Marie-Antoinette

...tyckte jag var superbra! Perfekt film för en solokväll som igår. (Det bästa med mitt jobb är att vi har en väldigt aktiv filmklubb, med nya filmer varje vecka, till det vänliga priset 20 kr.)
Häftiga interiörer och kläder, rekvisitan måste ha gått på en förmögenhet. Kul att de var på slottet i Versailles på riktigt, det kollade jag upp på nätet direkt efter filmen slutat. Jag har aldrig varit så där jätte intresserad eller insatt i historiska personer, även om jag älskade European History i 9:an och 10:an med vår 25-årige bodybuilder-lärare Mr. Eton och forskade om Gustav III i femman. Men den här donnan Marie-Antoinette var intressant. Så intressant att jag mittinatten satte mig och budade på biografin som regissören Sofia Coppola baserat sin film på, på Tradera. Vad är det jag säger, ALLT finns på Tradera. :-) Så nu ska jag forska om henne. Shit, jag fyller verkligen 26 snart. Snyftade till filmen och nu ska jag bakgrundsforska. Oups...

Inga kommentarer: