måndag, juni 02, 2008

43 frågor skickade av Antonia :-)

1. När gick du upp idag?Svar: 08:15 när Linus kom med min morgonmedicin, snälla kille. Somnade om och gick upp igen 10:10.
2. Diamanter eller pärlor?Svar: Har nog fler pärlor än diamanter, men tänkte faktiskt ge mig själv ett halsband med en solitär diamant när jag blev frisk från anorexian, för att bli påmind varje dag. Står på listan.
3. Senaste filmen du såg på bio? Svar: "Jumper" i Sickla med Linus. Mådde så illa att jag inte minns mer än att det hoppades fram och tillbaka...
4. Favorit-TV- program? Svar: Barnmorskorna som jag såg med skräckblandad förtjusning, men nu är det slut. Något inredningsprogram isf. Fast jag är dålig på att titta på TV. Beundrar mest vår vackra vita TV avstängd. :-)
5 . Vad åt du till frukost?Svar: O'boy + 2 rostmackor. Andra frukosten blev yoghurt med banan och goda flingor mer jordgubbar.
6. Vad är ditt andranamn? Svar: Maria Emilia.
7. Din favoritmat? Svar: Sushi eller italienskt
8. Vilken mat gillar du inte? Svar: Allt stekt kött för tillfället. Inälvsmat, ål, husmanskost...
9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Svar: Haha, när är dessa frågor påhittade?? :-) Har en favvosång och det är "The Trampezee Swinger"
10. Vilken bil kör du?Svar: Ingen alls, men om jag fick välja en Nissan Micra cab. :-)
11.Vilken är din Favoritmacka?Svar: Hm. Inte mycket för mackor... Jo, med o'boypulver och smör! Klassiker sedan vi var små. :-)
12. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?Svar: Snålhet, oginhet och elakhet.
13. Vilka är dina favoritkläder?Svar: Just nu tights och klänning, för magens skull. Gillar verkligen mina gravidkläder som egentligen bara är en storlek större, alltså inga riktiga "mammakläder". Annars bikini på en varm strand i Italien.
14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?Svar: Just nu skulle det vara Italien dit vi alltid åker, men som vi ställde in i år ga. graviditeten. Underbarast på jorden!
15. Favoritklädmärke?Svar: H&M, Fornarina och Gsus på sommaren, Malene Birger gör BARA saker jag skulle kunna lägga mig ner på golvet i affären och gallskrika efter... :-)
16. Var vill du dra dig tillbaka?Svar: Som pensionär då eller?? Italia.
17. Favorittid på dagen?Svar: Frukost på balkongen eller på altanen hos mina föräldrar på Värmdö, tillsammans med Linus!
18. Var är du född?Svar: Danderyds BB, bodde i G:a Stan då.
19. Vilken är din favoritsport att se på?Svar: Kampsporter eller ridning.
20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?Svar: Dunno.
21. Vem tror du skickar tillbaks först?Svar: Dunno igen.
22. Coca Cola eller Pepsi?Svar: Coca cola
23. Fotboll eller ishockey?Svar: Fussball
24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?Svar: Vill gärna vara morgonmänniska och är grymt nöjd och tillfreds de morgnar jag orkar upp tidigt. Men det är svårt med tanke på att jag alltid somnar sent... Nattuggla!
25. Pedikyr eller manikyr?Svar: Pedikyr är klart lyxigast med de där sköna, varma gelépåsarna man får sitta med runt fossingarna.
26. Några spännande nyheter att berätta för oss?Svar: Vi fick foto på bebisens lilla söta fot idag! :-)
27. Vad ville du bli när du var liten?Svar: Flygvärdinna, veterinär, delfin...
28. Bästa barndomsminnet?Svar: Massor! Ett är när pappa och jag åkte ut på ljungen i Malmö/Falsterbo tidiga helgmorgnar och jagade insekter med håv för att mata min glupska bönsyrsa som pappa hade smugglat hem från en seglats i Jugoslaviska övärlden. :-)
29. Varit i Afrika?Svar: Egypten ligger lite i Afrika, och Lanzarote utanför.
30. Någonsin rullat in någon i toapapper?Svar: Ja, rektorns bil iaf i amerikanska skolan.
31. Varit med om en bilolycka?Svar: Ja, men det var inte mitt fel, jag satt i passagerarsätet. Tydligen pratade jag för mycket. Yeah right...
32. Favoritdag i veckan?Svar: Lördag när Linus inte jobbar.
33. Favoritrestaurant?Svar: Shogun eller Benihana i LA.
34. Favoritblommor?Svar: Tulpisar!
35. Favorit-snabbmatsrestaurant?Svar: Mackedonken.
36. Äger du en cykel?Svar: Ja, fast jag råkade visst lämna den i förrådet till förra lägenheten. Ska ringa en granne och be att få hämta.
37. Vem fick du senaste mailet från?Svar: En vinnare från min auktion på Tradera.
38. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?Svar: Skulle jag inte. Mer värt att ha sparpengar!
39.Läggdags?Svar: Runt midnatt.
40. Senaste personen du delade en middag med?Svar: Linus bjöd mig på middag igår på Linas - mums!
41. Vad lyssnar du till just nu?Svar: Vindsus från balkongen - mysigt!
42. Favoritfärg?Svar: rosa och lila, men klär mig mest i svart.
43. Hur många tatueringar?Svar: Inga, men blir nog ett hjärta efter att bebisen har kommit. Har kämpat för att få ett hjärta under varje stortå, kul när man ligger och solar, men ingen tatuerare vill. Får tydligen hoppa på kryckor ett tag isf.

Inga kommentarer: