onsdag, juni 18, 2008

New friend on the block!

Igår slutade Linus tidigt på inrådan av sina kollegor - chefen verkade trött och hade jobbat hårt i veckan, tyckte de. Aningen tröttande att spendera natten till tisdagen på förlossningen för att jag inte hade känt bebisen. Linus stackaren satt och sov 2 timmar i en stol.

Så vi gick och åt varsin steak frites med bearnaisesås och tomatsallad och créme caramel och chokladtrtyfflar till efterrätt på vårt nya "häng" Absinth. Jätte gott, och vi satt ute i solen.
Sen gick vi till Humac för att kolla på ljudanläggningar till våra iPods, vi har inte ens en högtalare eller radio! :-) Linus slog till på en jättefin JBL dockningsstation, och till vår lycka fanns den i vitt för att matcha resten hemma.

Toppenljud, så jag är verkligen inte ledsen att det inte blev den vita, högblanka lådan för några hundralappar mindre, för skillnaden ljudmässigt var så markant att även en närmare nyans-döv typ som jag ska höra skillnad...

A most welcomed addition to our home and family, och oj vad fint den tar sig ut bredvid sin vän Samsung tv-n vi köpte i Mars! :-)

Linus satt som klistrad framför iTunes hela kvällen igår, så nu har vi laddat ner shysst loungemusik och... Traditional Chinese Folk Music... med namn som "White swan fighting vicious vulture" (låter inte så våldsamt tycker jag, mest pling-plongande... men så är jag ju också lite nyans-döv, som sagt..) Linus är nöjd för han har "alltid" längtat efter kinesiskt pling-plong hemma. Mycket man inte vet om sin älskade.. :-)
ps. Japp, kissen ska vara överallt där det händer något. Hela tiden.

Inga kommentarer: