onsdag, juni 18, 2008

En sak mindre

Ytterligare ett steg mot ett avskalat, vackert minimalistiskt hem - jag ska sälja en sockerströare i serien Berså av Stig Lindberg för Gustavsberg om en stund. Har haft den ute på Tradera, och idag gick den för 440:-, vilket jag är helt nöjd med. Tror jag betalade 125:- år 2001. :-) Den är visserligen jättefin, men har jag inte haft användning av en sockerströare på 7 år så kommer jag nog inte få det i ett nafs någongång snart heller.
Vinnaren visade sig vara en granne, så hon kommer och hämtar om en stund. Mår jätte illa trots full medicinering, så jag hoppas verkligen inte att jag kräks på köparen...

Sorterade ut närmare 20 böcker när jag pysslade i Holken i måndags, så dem tänker jag lägga till i lasset som ska säljas på Siggesta bakluckeloppis. Vilken helg som helst. Typ. När jag får ändan ur vagnen... Sann befrielse att bli av med en massa pryttlar!

Inga kommentarer: