söndag, juni 15, 2008

Bytt är bytt!

Sålde precis en bordslampa som jag lagt ut på blocket, smidigt värre! :-) Besynnerligt otrevlig kvinna som hämtade den dock, frågade om jag hade fler glödlampor än den som satt i att skicka med, för hon "kunde ju inte veta hur länge den hade suttit i"... Eh..? När hon skulle gå frågade hon om hon kunde få en väska till lampan för hon ville ha den skyddad i bilen. Jag sa att hon kunde få en Ikeakasse, tex, och då utbrast hon "Ja, det vore väl det minsta, men jag tänker inte betala extra för den!" Sist men inte minst så fick jag till slut be henne att packa den själv, för jag kan inte ligga på golvet när jag är gravid, det såg hon inte glad ut över, och när hon äntligen skulle betala sa hon att hon inte tänkte pruta även om priset var hutlöst... VARFÖR ville hon köpa den, då? Personligen skulle jag inte komma på tanken att pruta på plats, det gör man väl i så fall INNAN? Rätt åt henne att betala 450:- när jag köpte den för bara 225:- HA! :-)
Skönt att bli av med ännu en sak, vi är det minimalistiska (?) hemmet ett steg närmare...

Inga kommentarer: