fredag, juni 27, 2008

Godsägare!

Igår var Mamma, Linus och jag i Norrtälje på Stora Brogatan 5 och skrev kontrakt på sommarstugan!!! Efter mycket nervositet och tandagnisslan och en irriterande "paus" i budgivningen under hela midsommar, fick vi så högsta budet i onsdags - puh! Jag gick som på nålar hela dagen och höll ständig koll på mobilen för att inte missa ett sms från mäklaren.
Sista sms:et kom 21:26 efter flera timmars tystnad: "Hej! Budgivare 2 har avböjt att fortsätta. Mvh Kristina Fastighetsbyrån"

Gulp! Linus och jag satt och åt sen middag och jag for upp ur stolen och hyperventilerade och skrek.. :-)
Så nu ska vi ordna med besiktning om jag ska boka idag, handpenningen skickade mamma över idag, och så ska vi skicka in papper till banken.
Läskigt, men oj så kul!!

Mamma skrev ett sms till mina syskon, ena i Tokyo och andra i Italien:

"Nu har vi köpt huset på Harö! Med allt lösöre inkl gräsklippare, roddbåt (men den ska Linus prompt ha motor till, så klart) , takbox 6 st sängar hydrofor frystoa varmvattenberedare mm... Två öppna spisar att elda i och ett par hundra meter till bad och klippor svampskog och fiske. 22 procent äger jag och Lina och Linus 78 procent. Ska bli jättekul! Tillträde om två tre veckor ca. Puss"
Så glada att vi inte vann det förra huset vi budade på - det här har mycket större potential och det ska li så kul att fixa med det, eller bara slappa! :-)
Nyss utkomna från kontraktsskrivning...

Inga kommentarer: