torsdag, juni 05, 2008

Oh ajajajaj BUFF!

Igår (vecka 24+0) fick jag för första gången känna av en välriktad spark mot insidan av revbenen - det kändes kan jag rapportera! Förstår inte hur bebisen kan nå ändå dit, för sist vi var hos barnmorskan mätte hon livmodern och den gick bara upp till ca 6-7 cm ovanför naveln, och mina revben sitter ju högre upp. Eller..? I natt vaknade jag flera gånger av att det bökades runt. Har inte vaknat så mycket av det förrut, men i natt sov jag inget vidare. Svårt att försöka somna om när det är en liten i magen som "kommunicerar" som Linus säger. Och när den lill* kommunicerar med mig kan jag inte låta bli att "kommunicera" tillbaka med några snälla buffar eller stryka över magen. Den ska ju kunna känna sånt. Antar att jag vänjer mig och snart inte längre hoppar till varje gång jag känner rörelser. Lite tråkigt det också, vill ju inte bli avtrubbad. Men, graviditeten varar 9 månader för en anledning, man ska väl vänja sig.
Åhhh, är det inte september snart?? :-)

Inga kommentarer: