onsdag, juni 11, 2008

Fina fisken!

Igår fick vi maträtt B) Pepparrotsfisk med lättkokt spetskål och rivna citronmorötter till middag. Gick snabbare än beduinbiffarna i måndags, borträknat vår 5-minuters promenad till snabköpet nerför backen för att komplettera med basvaror man ska ha hemma, mjöl och buljong (och jag fick Sköna Hem's Sommarhem och en chokladboll!).
Glömde visst att garnera med persilja som det stod i receptet, men det blir väl nästa gång.
Kul med spetskål som jag inte ens kan påminna mig att jag skulle ha sett... Man lär så länge man lever!

Toppen att bara behöva handla frukost, kattsand, hygienprodukter och middag till helgen! :-)
Ikväll blir det maträtt C) Pasta pesto med halloumi och tomatsallad med blomkål.
Som gravid får man inte äta halloumi eftersom den är opastöriserad, så jag tänkte köpa mozarella att värma upp lite och ha istället. Gott!

Inga kommentarer: