tisdag, juni 10, 2008

Nerverna dallrar...

Mobilen ringde för en stund sedan och jag som redan sitter på helspänn med mobilen inom armslängds avstånd utifall att mäklaren skulle ringa for upp och svarade. Dolt nummer och en kvinna som sa "Hur mår min fina vackra Lina?" - Aha, den alltid lika positiva och stöttande psykologen/behandlaren Evelyn från SCÄ (Sthlm Centrum för Ätstörningar). :-)
Hon gick rakt på sak och frågade om jag skulle kunna tänka mig att tala på ett stormöte. Hon har ju frågat förrut, och velat att jag skulle tänka på det, så jag var förberedd och svarade glatt Ja!, lika bra innan nervositeten tar överhanden och jag tackar nej... Men hoppsan, nu är det så att stormötet är den 12:e. Juni. I övermorgon. Gissa om jag har förberett ett tal? Niet. NU blir jag verkligen nervös! Känns ändå bra, för i slutet av Maj när vi hade återträff så kände jag verkligen hur frisk jag är och hur långt jag har kommit, så jag känner mig trygg i att jag kan förmedla något positivt genom att berätta hur jag själv har mått, och hur jag mår nu. Men att tala iför grupp har aldrig varit någon dröm. Bara att förbereda mig! Börjar ikväll. Puh... :-)

Inga kommentarer: