onsdag, juni 18, 2008

Tillbaka i matchen

Nu har vi gett oss in i leken igen. För det är verkligen som en lek. Bluffspel, fiska information, spela kall och halvt ointresserad. Har alltså lagt ett bud på sommarstugan vi tittade på häromdagen. Huset har legat ute en månad åtminstone, och efter visningen 8 juni har ingen lagt bud. Så på mammas inrådan ringde jag upp mäklaren i morse och lade ett bud på 30.000 under utgångspris. Vilket fick henne att genast sätta igång sms-budgivning. Nu vet vi inte hur många gedigna anhängare det här huset har, men jag tvivlar på att det är så många som mäklaren låter påskina. Hoppas jag. Läskigt det här. Inga högre bud senaste 2 timmarna iaf, alltid något.

Vi var nog alla lika besvikna förra veckan när första huset vi tittade på gled oss ur händerna efter en ökning på 400.000, så den här gången tror jag att vi alla är lite coolare. Jag känner mig iaf inte fullt lika uppstressad och oförmögen att ta mig för något som inte har med dagdrömmar om inredning och tapetsering av rangliga dass... :-)

Vore helt underbart med en egen liten stuga ute på vischan, och det är nog vårt sätt att "boa" inför vårt föräldraskap. Helger i stuga ute i naturen med dem man älskar mest på jorden - kan det bli bättre?
Träffade den här blöta humlan som kämpade sig igenom nyponblommorna när mamma och jag var ute och tittade på huset i måndags - hummelbummel, vad fina de är!

Inga kommentarer: