lördag, juni 07, 2008

Svenska Flaggans Dag

..var igår. Vi firar inte så där jätte mycket i min familj, annat var det när vi bodde utomlands, då var det en stor grej! :-)

Igår vakande vi lite sent och åt frukost på vår mysiga balkong som mamma har hjälpt till att styla med balkongskydd i kanvas och bord + stolar. Det knappnålsstora parasollet har jag själv införskaffat på Ikea. :-) Madicken var med men tyckte det var gassigt värre så hon lade sig med jämna mellanrum utfläkt på parketten och gjorde sig så platt och sval som möjligt.

Vid lunch kom mamma och hämtade oss och vi åkte ut till Värmdö för att slappa - ljuvligt därute på sommaren. Niklas kom efter och killarna hjälpte till att fixa lite med båten medan Glimma och jag solade/sov/solade på altanen. Var nere vid stranden en timme och killarna premiärdoppade sig. Hade svårt att enas, men till slut tror jag de kom fram till att det borde vara 16-17 grader i vattnet. Alldeles för kallt för bebisen i magen, skyllde jag på... Lite lustigt när vi satt nere på piren, för plötsligt kom det små saker fallande från skyn, och det visade dig vara sprängda slamsor av blå och gula ballonger! Niklas såg att de släppte upp heliumfyllda ballonger vid slottet när han passerade Stadsgården på väg ut, och några timmar senare damp de ner i vattnet utanför oss. Då hade de antagligen varit uppe i atmosfären, spruckit, och dalat ner igen. Skumt! :-)

På kvällen åt vi kombinerad sen grill-lunch/middag ute på altanen, och god glass till efterätt. Supertrevligt och vi var hemma igen i stan vid halv 11. Saknade Antonia och Isabella, dock, men det får bli nästa gång, käraste vänner!

Inga kommentarer: