onsdag, juni 04, 2008

Organisera mera!

Min graviditet och starten på kräkeländet sammanföll med Nyår, och just runt de första nya dagarna på det nya året brukar jag ha för vana att göra en ny pärm för räkningar och organisera upp allt efter företag - rejält organiserat ska det vara! Dels för att jag måste ha ordning för att inte känna mig korkad varje gång det är dags för räkningar att betalas, för -surprise; de ska betalas varje månad! Och dels för att jag gillar att pyssla med snygga pärmar och ordning. Men i år dröjde det.

Igår fick jag till slut nog av alla spridda pappershögar som vi försökt ignorera i snart ett halvår, så jag lade upp allt i små prydliga högar på vardagsrumsparketten. Kissen hann bara tugga på två högar, Handelsbanken som start, för att sedan övergå till Agrias kattförsäkringspapper - smart katt! :-) I eftermiddags stegade jag glatt iväg till Svanströms runt hörnet och införskaffade ett smart index med numrerade avsnitt - nytt hos oss för i år. :-) Och till min stora lycka hade de Marimekkos beige pärm på rea, bara 46.50:-, som hittat! Väl hemma med mina fynd såg jag att den passar perfekt ihop med de rosa jag redan har, sida vid sida får de mig helt osökt att tänka svala tankar om jordgubbs- och nougatglass... Mums. Så snygga är de!

Gjorde etiketter på datorn och skrev ut, en för räkningar och en för pyssel och projekt. SKa nog köpa på mig ett par till beige, varannan jordgubb och varannan nougat gör väl vem som helst glad! :-)

Inga kommentarer: